ТЕНЕТА Вт, 16.07.2019, 06:00
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Реклама

Наше опитування
Червоний прапор - це:
Всього відповідей: 55

Форма входу

Реклама

Партнери сайту

Статистика
Український рейтинг TOP.TOPUA.NET
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2010 » Липень » 2 » Узурпація місцевих виборів
14:52
Узурпація місцевих виборів
узурпаціяВже місяць Банкова поширює інформацію про те, що вибори до місцевих рад відбудуться 31 жовтня 2010 року. Після рішення Конституційного суду України о неможливості проведення вибори у місцеві ради у березні 2011 року, дата 31 жовтня 2010 року стає більш реальною.

З уст "регіональних" партгеносе звучать заклики отримати перемогу на сході та півдні України не менш як 70% та щоб мери міст були підконтрольні Партії Регіонів. Але цю перемогу треба забезпечити за допомогою Закону.

29 червня 2010 року було зареєстровано проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" за реєстраційним № 6601. Автором цього проекту є народний депутат від Партії Регіонів О. Єфремов. Що саме пропонує проект та до яких наслідків може привести його прийняття.

Проектом передбачається зміна виборчої системи, за якою обиратимуться депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах рад, з пропорційної на змішану (мажоритарно-пропорційну) виборчу систему. Крім того, пропонується вилучити виборчі блоки місцевих організацій політичних партій з числа суб’єктів виборчого процесу на місцевих виборах, змінити порядок формування виборчих комісій, порядок висування кандидатів у депутати, ввести замість процедури збору підписів на підтримку кандидатів внесення грошової застави, скоротити тривалість виборчої кампанії на місцевих виборах, змінити порядок фінансування місцевих виборів та ін.

Частиною 3 статті 2 проекту передбачено застосування на виборах депутатів районної та обласної ради змішаної мажоритарно-пропорційної виборчої системи, яка передбачає обрання половини складу ради за пропорційною системою та половини за мажоритарною виборчою системою. При цьому частиною 4 статті 16 проекта передбачено, що загальний склад районної ради визначається з урахуванням кількості територіальних громад, що входять до складу відповідного району "для забезпечення представництва кожної територіальної громади у відповідній районній раді пропорційно чисельності такої територіальної громади". З цією метою визначається представництво кожної територіальної громади у районній раді - кількість депутатів, "що обирається від відповідного села, селища, міста". Але не зрозуміло, згідно частини 5 статті 17 проекту, скільки одномандатних мажорітарних округів по виборах депутатів районних рад утворюються відповідною районною територіальною виборчою комісією. Також не зрозуміло, на які мандати можуть претендувати кандидати, що обираються за пропорційною системою у багатомандатному окрузі. Це також стосується і обласних рад.

Проект статтею 22 пропонує формування територіальних виборчих комісій за поданням політичних організацій, які представлені у Верховній Раді України. Тим самим виникає ситуація, коли неможливо забезпечити такий склад комісій, який буде незаангажовано відноситися до інших суб’єктів виборчого процесу, які зазначені у статті 12 цього проекту.

Статтею 24 положення встановлюються необмежені повноваження ЦВК для втручання у діяльність виборчих комісій – "може з власної ініціативи у разі прийняття територіальною виборчою комісією незаконного рішення або її бездіяльності скасувати таке рішення та (або) прийняти рішення по суті питання (у день голосування такі питання розглядаються невідкладно)", "у разі невиконання відповідною територіальною виборчою комісією вимог цього Закону щодо встановлення в порядку та строки, визначені цим Законом, результатів відповідних місцевих виборів встановлює результати таких місцевих виборів".

Частиною 4 статті 27 передбачено, що "у день голосування, при підрахунку голосів, установленні підсумків голосування та результатів місцевих виборів рішення виборчої комісії приймається більшістю голосів від присутніх на засіданні членів комісії незалежно від кількості присутніх на засіданні виборчої комісії членів комісії". Це призведе до порушення принципу колегіальності у роботі виборчих комісій і створить можливість прийняття рішень від імені комісії її поодинокими членами. За таких умов можливе прийняття рішення виборчою комісією, зокрема у день голосування та під час підрахунку голосів, будь-якою кількістю голосів.

Частиною 2 статті 35 цього проекту пропонується висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, в тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, кандидатів на посаду міського голови, який полягає в тому, що право висування відповідних кандидатів реалізується виборцями виключно через місцеві організації партій. Тим самим порушується частина 1 статті 38 Конституції України, а саме порушується право громадянина бути обраним до органів місцевого самоврядування. Тепер реалізація такого права напряму залежить від рішень місцевих організацій партій. Ось про що казав газеті "Сєгодня" депутат від Партії Регіонів Михайло Чечетов – "Є загальне встановлення: самий рейтинговий кандидат у мери повинен бути "регіоналом".

Частиною 4 статті 35 проекту передбачається, що "особа, яка висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі, може одночасно бути висунута лише кандидатом у депутати до відповідної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі". Таким чином порушується стаття 71 Конституції України – порушується принцип рівності для пасивного виборчого права, створюючи для окремих кандидатів переваги. Свого часу подібні пропозиції були визнані, як неконституційні – Рішення Конституційного Суду країни №02/3600-97 від 26 лютого 1998 року.

Частиною 1 статті 66 проекту пропонується. що всі види місцевих виборів, крім чергових, позачергових та перших, проводяться за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів та коштів власних виборчих фондів місцевих організацій партій, кандидатів у депутати в одномандатних, одномандатних мажоритарних, багатомандатних мажоритарних виборчих округах, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Але це не відповідає статті 87 Бюджетного Кодексу, а саме, фінансування проведення виборів проводиться виключно за рахунок Державного бюджету. Також пропонується відійти від тендерних процедур, що у свою чергу може призвести до порожень та зловживань у сфері використання бюджетних коштів.

Стаття 71 проекту регламентує порядок голосування за межами дільниці – "виборець, який за віком або станом здоров’я не може прибути до приміщення для голосування звичайної виборчої дільниці, подає до дільничної виборчої комісії особисто або через інших осіб власноручно підписану ним заяву із зазначенням місця перебування". Такий порядок голосування може призвести до маніпуляцій та зловживання виборчим правом. У цій статті не гарантується, що заява буде підписано виборцем особисто. Також не визначається жодних критеріїв оцінки стану здоров'я та віку, які б вказували на те, що виборець може голосувати за межами виборчої дільниці.

Частиною 5 статті 77 проекту зазначено, що "обраним депутатом, сільським, селищним, міським головою вважається кандидат, який одержав більшість голосів виборців, які взяли участь у голосуванні, відносно інших кандидатів, які балотувалися в цьому виборчому окрузі". При цьому виникає ситуація, коли обраним буде вважатися кандидат, який набрав більшість голосів відносно інших кандидатів, але при цьому набрав навіть менше голосів, ніж кількість голосів виборців, які проголосували проти всіх кандидатів.

Частиною 4 статті 81 проекту передбачено, що "у разі невиконання без поважних причин особою, обраною депутатом у багатомандатному виборчому окрузі, вимог щодо припинення дії іншого представницького мандату та щодо несумісності мандату з іншими посадами ця особа за рішенням ТВК може бути визнана такою, що відмовилася від депутатського мандата". Таке питання не може відноситься до виборчого законодавства, а регулюється статтею 6 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" та статтею 6 Закону України "Про статус депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим".

Відповідно до частини. 2 статті 86 проекту "суб'єкт виборчого процесу (за винятком виборчої комісії) може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосується виборчого процесу до відповідної виборчої комісії або до суду". Також частинами 4-6 статті 86 проекту встановлюється можливість оскарження рішень, дій чи бездіяльності виборчих комісій. Але згідно з частиною 4 статті 27 проекту "протоколи виборчих комісій про підрахунок голосів, про встановлення підсумків голосування та про результати місцевих виборів складаються без прийняття рішень відповідними виборчими комісіями". Таким чином "результати" місцевих виборів по суті не можуть бути оскаржені, оскільки вони встановлюються виборчими комісіями без прийняття рішень.

Цей проект має ознаки порушення вимог статті 22 Конституції України, згідно з якою при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. Крім того, недостатня чіткість вказаних положень проекту не дає можливості для їх однозначного тлумачення, що може призвести до значних труднощів у їх застосуванні, а також призвести до масових фальсифікацій результатів волевиявлення громадян України.

Віктор Бороненков

Категорія: Політика | Переглядів: 271 | Додав: premium78 | Теги: міських, узурпація, сільських, рад, районних, виборів, місцевих, обласних, свобода, депутати | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Категорії розділу
Політика [179]
Новини політики
Економіка [58]
Новини економіки
Культура [18]
Новини культурного життя
Корупція [18]
Факти корупції
Кримінал [63]
Кримінальні хроніки
Форекс [16]
Торгівля на валютному ринку Forex
Спорт [13]
Новини спорту
Книги [9]
Презентації книг
Надзвичайні події [38]
Надзвичайні події в Україні і світі
Протести [24]
Акції протесту проти свавілля органів влади
Майдан [8]
Масові виступи громадян з метою повалення кримінального режиму
Репресії [19]
Репресії окупаційної хунти проти українців
Соціологія [5]
Результати соціологічних опитувань
Вибори 2012 [2]

Реклама

Архів записів

Календар
«  Липень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Пошук

Сподобався сайт?

Copyright MyCorp © 2019Конструктор сайтів - uCoz